lördag 29 maj 2010

Syr och syr..

Men det blir aldrig klart känns det som..
Jodå, snart kommer en bild.. Hängsleshorts blir det..

Å huvudet spricker nästan av alla idéer jag har nu.. Så inspirerad att jag trloigtvis inte lyckas göra nåt alls! Det är så svårt att välja ju!
Fick 12 meter tyg från Mjuka tyger igår.. 6 meter fordon i 3 färger och matchande trikå då.. Plus att jag just gjorde en beställning på mer tyg på Stoff och Stil... Å jag är ju en riktig fattiglapp ju! Med en 80% tjänst som förskollärare och en föräldraledig halvtidsarbetande(fast ledig nu då) man å två barn med stora lån finns det inte tyg-pengar kan man säga. Men jag vill ju så gärna ha MER tyg hela tiden ju!! =o))
Å jag är ju inte ensam om att ha det så heller.. Det är ju en allmän åkomma bland sybloggare att alltid önska sig mer tyg att ha på hyllan.. Stackars hyllan skulle ju frysa annars ju!! Eller hur?! //miiaoo som är köpgalen å urfattig..

2 kommentarer:

  1. Kärt problem som känns igen;)
    Jag har precis skickat iväg 14 (FJORTON) kassar med böcker för att få mer plats i skåpén!
    Det roliga är att jag nästan alltid har en plan med varje tyg jag köper men sen finns ju liksom inte tiden....

    /Lena

    SvaraRadera
  2. Sitter just och skissar på hur man kan "sälja mer tid" till alla sömmerskor och mångpysslare. Tänk då skulle jag bli miljonär om jag kommer på något bra sätt att "sälja x-tratid".
    Nä, vi får ha det som det är. Det blir ju extra roligt när man hinner sitta vid de kära maskinerna.
    Tyger är härligt, men ack så kostsamt
    Ha det gott !

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!