lördag 29 maj 2010

Äntligen!!



Det skulle bli hängsleshorts men det är mer 3/4 hängslisar.. Svårt att göra shorts när det är så korta ben på små barn ju.. Storlek 86, mönster eget och tyg från Åhlens. Knappar från Bibbis.
Det tar ju lite extra tid när man testar egna mönster men det är det värt! Jag gillar verkligen mitt hängslemönster! Jag har provat det innan men har fått modifiera lite då grensömmen inte stämde den gången riktigt. Första paret ser du här: hängslisar. Gillar dom också fast det är lite fel längst uppe i grenen. Dom har fått åka vidare till mina barns gudmors barn.. =o))
Båda paren har öppningsbar gren för enklare blöjbyte. Dom på bilden här har även ett snyggt uppvik samt infodringar i matchande randigt tyg som synes. Gillar sånt!!
Dom har hällor för att det ska gå att ha ett litet skärp och knappar som ser ut som pumpor. En annan detalj är vecken på baksidan för påsigare effekt.

Plus: Tyget! Så fint att man dör! Å det påsiga, gulliga mönstret!

Minus: Att det tar tid att prova ut nya mönster eller stora modifieringar. Samt att det blev fel på ett ställe längst ner på ena benet. Slarv från min sida!! Usch och fy, ska göra bättre nästa gång! Sen blev bakfickan lite för avlång. Ska göra kortare nästa gång.

Imorgon ska en matchande solhatt ritas och sys! // miiaoo som äntligen fått lite mer ork efter förkylningen som fäckat mig dom senaste dagarna.. Blä!!!

2 kommentarer:

  1. Ursöta hängslen! Så duktig du är, skulle gärna kommit så långt i sömnadskunskap att jag kan rita egna klädmönster. Men just nu håller jag mig till att sy efter mönster andra redan gjort. Känns enklast att börja med.

    Så befriande det är att läsa om att du beställt så mycket tyg. Riktigt avundsjuk! Jag hade gärna varit så "galen" jag med, men än så länge får jag sansa mig. Har ju precis köpt hus, och inte ens kommit i ordning riktigt. Än får jag hålla mig till stadiga bomullstyger. Mjuka tyger får vänta tills jag blivit duktigare på att sy.

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina hängselbyxor! Och vad mycket annat fint du har sytt!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!