söndag 30 maj 2010

Solhatt, äntligen ritad och sydd!



I flera veckor har jag tänkt rita upp ett mönster på en solhatt men inte fått tummen ur. Men så sydde jag hängslisarna i föregående inlägg å jag kände att jag bara var tvungen att ha en matchande solhatt till lilla dotter. Dock så blev ju stora dottern avis då så jag sydde en till henne med. Tyvärr så är fotot lite ljust och jag kan inte redigera det i min dator just nu..

Hatten är i st 50-52, lite för stor till dottern. Den lilla hatten är inte riktigt klar än men den blir i st 46-48 och precis likadan i övrigt.
Tyget är från Åhléns även denna gång och den är fodrad i samma grönvit randiga som hängsleshortsen nedan. Båda hattarna ska få ett band som kan knäppas under hakan så dom inte flyger av när barnen gungar!!

Plus: Att det är så kul när ett eget mönster blir så bra!! Tygerna är så fina! Å att det är sol ute så hatten redan har använts...

Minus: Att det var ganska klurigt att räkna ut hur långa/stora alla bitar skulle vara för att passa på huvudet och med varandra.. (Men det är ju eg kul då resultatet blir rätt bra ändå..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!