söndag 16 maj 2010

Behovet av tunn mössa med knyt..


Ja, dottern, den lilla av dom då, behövde verkligen en tunn mössa med knyt eftersom hon bara har tjocka vintervarianter som knyts eller knäpps. Vår/sommarmössorna är ju jättefina, men dom sitter liksom inte fast när dom små händerna promta ska dra av mössan så fort det blir lite tråkigt i vagnen..
Jag insåg att jag behövde rita upp ett mönster på en mössa med knyt.. Det blev en i jenastrikå med ceriserosa detaljer. Den har ett uppvik som gör den lite extra gullig tycker jag, plus den lilla öglan uppe på toppen. Ibland när jag syr på overlocken så lyckas jag få in lite av det tyget som INTE ska sys i å så klipps ett litet litet jack som förstör alltihop... Eftersom det var en mössa för min egen dotter och inte en gåva eller beställning så räddade jag den genom en applikation i form av ett hjärta. Tack Blomma åker vagn för den superbra beskrivningen på hur man gör!! Själva applikationen blev bra på så vis att det inte har dragit sig eller bubblat eller så, ett stort minus dock för att jag hade superbråttom när jag gjorde det och sömmarna är allt annat än snygga på hjärtat tyvärr... Men det funkar här hemma såklart.. Funktionen är ju det viktiga. Snyggare nästa gång..!!
Naturligtvis måste man ju alltid ha en matchande dregglis, så även denna gång. Men cerise sömmar och cerise baksida i fleece. På det hela taget, riktigt fint tycker jag!! Döm själva.. =o))


Tävling hos Alla kan sy också! Kika in och tävla du med! //miiaoo som kanske just lärde sig att länka snyggt!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att mössan blev bra trots det lilla missödet. Hjärtat gjorde ju sitt till faktiskt, men jag tycker mest om den lilla öglan uppe på toppen. Är hur nöjd som helst efter mässan. har fått prata med väldigt många kunder och fått sååå mycket fin respons. Skulle vilja sitta vid symaskinerna hela natten, men i morgon börjar en ny vecka. Är faktiskt väldigt trött, men mycket nöjd.

    Ha det så gott ! / mari

    SvaraRadera
  2. Glömde att säga : "halletiders" vad söt hon är !!!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!