måndag 31 maj 2010

Livebild på solhattarna!!



Så här såg det ut i morse innan töserna hade gått upp. Jag sydde på ett hakband på stora dotterns hatt innan jobbet och fotade dom båda två innan jag stressade iväg...

Sen kom jag på att jag hade en obloggad klänning som aldrig har hamnat på foto.. Det är det allra första egenritade mönstret jag har gjort nån gång.
Egentligen skulle det ha blivit en slipover utan ärmar men det blev en liten klänning istället. Tyg i velour och interlocktrikå från tradera. Klänningen är vändsydd och har fått små puffärmar och en liten kjol som avslut i samma tyg som den är fodrad med. Den var varm och skön i vintras kan jag lova. Å helt perfekt att krypa i så den inte är så lång.

2 kommentarer:

  1. Fina solhattar! Vad bra gjort att få ihop ett eget mönster! Jag tycker att det är jättesvårt att sy solhattar, får aldrig till storlekarna bra, de blir antingen för små eller för stora.

    SvaraRadera
  2. Solhattar har jag aldrig sytt, det är så många som gör det så fint. Du är en av dem!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!