lördag 9 oktober 2010

Nattlinne till stora dottern å JUVLIGa på facebook


Ett nattlinne blev sytt idag på förmiddagen. J växer som ett ogräs och har snart inga passande pyjamasar kvar. Hon har dock 4 hemmasydda nattlinnen varav detta är ett. Tyget är ribbad trikå fyndat på tradera och mudden är från JNY. Jag gillar dock Stoff och stils mudd bättre måste jag säga.

Vitt med blå blommor och röda långa muddar(uppvikta på bilden) i ärmarna för att det ska räcka länge. =o) Mönster från Ottobre som min man ritade ut åt mig i vintras för jag har så svårt att urskilja vissa av deras mönster genom mönsterpappen. Enkelt som attans att sy detta så roligt blir det när det går så fort.
Å J är nöjd såklart. Bilden är lite mörk men så blir det när solen inte lyser en höstig dag som denna. St 104 ganska mkt förlängt men inte breddat för mönstret har rätt mkt vidd ändå.

JUVLIGa har även fått en sida på Facebook. Jag är inte med personligen för jag vill inte "finnas" att hitta för vem som än söker på mitt namn. Men mitt varumärke är ju officiellt så det får en egen sida. ;o)) Dock heter "jag" Miiaoo Juvliga där så man hittar mig oavsett om man söker på alias eller märket. Jag blev inspirerad av JNY som nu också finns på facebook och uppmanar alla att gilla deras märke. Såklart vore det roligt om någon gillar mitt med men det är upp till var och en. Fler som har "märkes/företags" sidor på facebook???

Ha en skön kväll!!

5 kommentarer:

  1. Åh så fint!! Mysigt med nattlinne! Ska genast kolla in din sida på FB.

    SvaraRadera
  2. Jajamensan. Jag har också en FB sida för Wimsan Kids.
    Vilket fint nattlinne. Det är skönt med nattlinne för man kan dra upp benen i det och bli varm och gosig.
    Nu ska jag gå in och gilla både din och JNY.s FB sida

    SvaraRadera
  3. Hmm, tack för för snälla kommentarer. Jag märker mer och mer att jag inte kan ngt om facebook. Jag har ju reggat mig som en "person" och andra har sina företag reggade. Nu har ju inte jag ett företag men är det rätt att ha varumärket reggat som en person?
    Kan alla gå in på min sida och gilla? nån som har sett en knapp att klicka på där. Jag hittar ju inget eftersom jag ser sidan "inifrån".. *förvirrad*

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller registrerat företag men jag gjorde en företagssida på FB, inte vet jag om det är rätt men det gick i alla fall :) Gilla-knappen finns nog bara om man gjort en företagssida. Jag är inte heller så bra på FB, registrerade mig där för någon månad sedan eller så.

    Fint och mysigt nattlinne!

    SvaraRadera
  5. Så stilig nattkjole!

    Jeg er heller ikke god på FB, men skal se om jeg kan ta en titt på din side:)

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!