onsdag 11 augusti 2010

Strömming bytet klart!




Detta har landat hos Strömming idag! Lagom till 2 års kalas, helt perfa! Kul tycker jag!

Bytet gäller ett par av Strömmings otroligt fina tygblöjjor mot nånting syskonmatchat. Jisses vad svårt jag fick att välja! En 6 månaders pojke och en 2 årig flicka. Många funderingar fram och tillbaks innan jag landade på detta valet. Först försökte jag sy en tröja med kuvertringning till pojken men jag är för det första inte superbra på att sy kantband då jag inte har någon CP med bandkantare och sen när jag äntligen fick till det efter 118 sprättningar så visade det sig att ärmarna inte passade till det utklippta tyget. Dom var för små och jag ville inte klippa upp allt mitt draktyg bara för att mönstret var fel ( ett Ottebre). Jag hade tyvärr inte råd att köpa med än 1,5 meter och det går ju åt en del till ett par plagg, i alla fall om man gör fel.. ;o)) Jag blev så grymt less på hela tröjan att den troligen får bli grunden till en eller två mössor istället.
Lösningen fick bli ett par byxor(utan kantband.. =o)) i chambrey med röd mudd ur svärmors gömmor samt en dregglis och en mössa i draktyget, fodrad med röd singeljersey från mjuka tyger. St 74 cl. Egna mönster.
Flickan fick en trekvartsärmad singoalla som går att ha utanpå en långärmad i höst/vinter med ett par röda tights i samma röda som i mössan ovan. Singoallan har även fått röda sömmar.
St 92, egna mönster.

Hoppas bara att det passar!

14 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag har oxå provat ett kuvertmönster från Ottobre som inte stämde alls. I förra numret fanns ett mönster på en kortärmad kuvertbody som var mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Det där kommer Strömming bli jätteglad över! Vilka fina plagg!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fina kläder, jag skulle nog bli glad av dem :-).

    SvaraRadera
  4. JAAA Strömming blev jätteglad! Hann få paketet innan vi lämnade stan idag och det är superfint! Dottern ska få sina kläder på fredag och vara jättefin på födelsedagen! Sonen fick prova mössan och degglisen och garvade. Byxorna är nog lite stora och passar nog på storasyster de med!

    TACK!!!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt set !

    Väntar själv på att få hem mina drakar !
    Spännande !

    SvaraRadera
  6. Asch då.. Mm, jo byxorna är breddade eftersom chambreyn inte är stretchig, och muddarna är för lösa. Kanske ska ändra lite på dom? Å skaffa lite bättremuddväv?! Eller så får dom ligga och vänta in att lilleman växer i dom.. =o))

    SvaraRadera
  7. Åhh så fina! och så tufft med en drak-klänning!

    SvaraRadera
  8. Åh så læckert!! Vilka fina klæder, kan tro att stømmingarna blev glada!!

    SvaraRadera
  9. Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Vilka fina kläder, speciellt draksingoallan var ju sådär tuffsöt som jag gillar!

    SvaraRadera
  11. Superfint!! Såg det på lilla I :-).

    SvaraRadera
  12. så fint set, har kollat hos strömming också på livebilderna och de är verkligen fina, kläderna! Surt när mönster och tillklippning inte funkar, man blir så störd...

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!