söndag 22 augusti 2010

Klänning. tights och byxor




Lite sytt har det blivit. En klänning till stora dottern, singoalla, st 116 cl, men med lång ärm. Det är svårt att få det snyggt med ringningen och att inte få nattlinnekänsla.. Men jag har smockat lite puffärm och lite smock strax ovanför midjan efter dotterns önskan. Jag är ganska nöjd i vilket fall.

Sen är det ett par muddbyxor i chambrey med limefärgade muddar. Och ett par tights med uppvik, dvs 3-4 cm som är uppvikbart utan att få fram den trista insidan på tyget, också till lilla dottern, st 92 cl. Egna mönster till allt.


Stjärnvelouren är från Ohlssons tyger övrigt från SoS.

6 kommentarer:

  1. Tycker den ser fin ut! Och snygga tights med.

    SvaraRadera
  2. Så fine klær:)
    God smak på datteren, fint med smock!

    SvaraRadera
  3. Fina kläder och fint tyg! Har precis sytt en kjol i stjärnvelour fast rosa/röd. Känns faktiskt riktigt kul att börja sy mer höstiga kläder även fast jag hellre skulle vilja att sommaren fortsätter...

    SvaraRadera
  4. Va fint! Va kul att få sy lite tjejiga tajts. Tror inte min man skulle uppskatta såna tajts på Lilleman ;(

    SvaraRadera
  5. Tycker kläderna ser jättefina ut. Kul med smock på velour, det har jag aldrig testat!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!