söndag 25 juli 2010

Sommarklänning st 36-38 å lite annat




Ett par små velourbyxor i st 62, smala i modellen. Velour från SoS, mudd från mjuka tyger.

En singoalla i st 86 cl. Tyg från Mjuka tyger, Johanna Ahlards fordon. den är smockad i ärm och halsringning och det gör att den får en fyrkantig ringning i halsen istället för en rund som det gärna blir med resåren. Väldigt söt på kan jag säga för jag provade ut storleken på lilla dottern.

Till sist en vuxenklänning, modellen är min Spirea med smock under bysten och resår i hals och ärmar.
Tyg från min lokala tygbutik, med linnestruktur men det är troligtvis en bomullsblandning och den tål 40 graders tvätt. (Jag har provtvättat den så jag är säker på det...) Bilden gör inte denna klänningen rättvisa för den är karamellsöt i solsken(fotad i regn) och på en riktig kropp. Diana bär inte upp den så bra då hon inte har några armar stackarn...

Allt är till salu och hamnar i den framtida butiken.

3 kommentarer:

  1. Hoppsan ! Syns att din OL funkar igen. Här har det hänt massor ser jag ...
    Snyggt jobbat ! Du är duktig du ...

    Gillar din fina klänning Spirea ... en sådan vill jag oxå ha, hihi, men jag hinner inte sy till mig själv just nu. Som vanligt ...

    SvaraRadera
  2. Klänningen är jättefin! Och det blev snyggt med smock på singoallan :) Jag gillar din fordonströja i inlägget innan också.

    SvaraRadera
  3. Ja,du har fått mycket sytt och vuxen klänningen ser fantastisk ut! Lite annorlunda med smock i hals och ärm på singoallan. Kul att se någon som vågar testa nytt!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!