onsdag 15 februari 2012

Toille av nytt mönster, edit: pimpad toille



Det blir inte alltid som man har tänkt sig... Och hjälp vilken skillnad tygvalet gör!!!
Detta är en toille av ett mönster som jag ritade häromdagen. Den skulle eg haft en stor skorstensringning och 3/4 ärm med lite puff nertill och visst hade jag kunnat sy dit det MEN då hade den varit för varm i sommar, krånglig som amningsvariant och djupare ringad..

Så det fick bli såhär. En rund ringning som jag eg inte gillar och en t-shirt ärm som jag heller inte gillar för att det helt enkelt är det som är skönast på sommaren när jag ska ha den. Men fasen vet om jag kommer att sy den i fintyg, den är inte riktigt min Cup of tea..

Sen har jag gjort ett par ändringar i mönstret som får blir på nästa i så fall också.. Kjolen ser ju lite knasig ut på denna så linjerna är flyttade på mönstret, axelsömmen är framflyttat ett par cm och så måste jag ändra så sömarna från kjolen inte går hela vägen upp i innerstycket för dom syns igenom. Dessutom är den inte fållad, men jag vet inte om jag bryr mig.. Usch vad jag inte gillar detta tyget! Men det var nästan gratis så det duger att prova i..

Jag måste klura på om den är värd att sy upp i fler ex i annat tyg för den är helt enkelt för basic för min smak. Jag måste komma på nåt annat med ärmarna och ringningen i så fall... Eller sy den som det var tänkt från början och då inte kunna ha den så länge som jag ammar.. Å det är ju sjukt trist att vänta på det när det fortfarande är 3½ månad till bebben kommer ens!! ;o))
Det är tur att jag klarar att sy fast jag är sjuk, för annars hade jag blivit galen av väntan..


Har någon nån kul idé med ringningen?? Tipsa mig!! Edit: Jag har pimpat den lite efter en del tips på Vi sytokar fortsättning. Jag snokade i gömmorna och nu kan jag faktiskt tänka mig att ha den till annat än nattlinne.. ;o))

5 kommentarer:

  1. Tror att det är som du säger. Rätt tygval så hade denna varit jättecool, men med ett så anonymt tyg så ser den kanske lite tråkig ut.
    Ju starkare färger desto enklare mönster är min filosofi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den hade varit grym i velour!! Får väl en sån till vintern sen!! Tack!

      Radera
  2. Hej! Kul att hitta hit, inspirerande blogg med mycket fint. Jag är lite enkel av mig så jag tycker att den blev söt med blommorna!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den! Efter pimpningen blev den riktigt fin, även om den var det innan också! Ibland är det detaljerna som gör det där lilla extra. Vad fint du har gjort med din blogg, gillar färgerna!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!