onsdag 29 februari 2012

Sommarklänning och shorts!!!




Det sista i februari månad är ett par do-redo projekt. Det var en gång en tunika som jag sydde till mig själv men som jag inte trivdes i. Och tyget är så urgulligt att jag bara var tvungen att ta vara på det. Sagt och gjort, en sommarklänning i volangvåder och med smock till gulliga lilla Liv och ett par pyttiga små shorts till kommande bebbe. =o)
Klänningen är från "mittdelen" i tunika och shortsen är dom gamla ärmarna.
Tyget kommer från tradera en gång i tiden och blå snedslå från Bibbi och rosa interlock från JNY.

Idag är sista dagen i Kajas utmaning där man ska sy av det man har hemma och jag har tyckt att det har varit väldigt roligt att vara med! =o) Tack Kaja för att du hittade på den här utmaningen!!

10 kommentarer:

  1. sött... och vad härligt det är att kunna återanvända tyger som man gillar!

    SvaraRadera
  2. For en søt kjole! Føles godt å få utnyttet stoffskattene :-)

    SvaraRadera
  3. Supersöta plagg du fått till!!! Visst är det härligt att redoa:)

    SvaraRadera
  4. Somrigt och fint, bara själva sommaren som saknas då! :)

    SvaraRadera
  5. Det är kul att kunna återanvända andra plagg för att skapa något nytt. Tror jag ska kika i Tomas garderob snart igen ;) Super fint Emma!!

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Nej så söta! =) Du är då ute i god tid till sommaren! ;o)

    SvaraRadera
  7. Verkligen söta!! Underbar klänning

    SvaraRadera
  8. Så fina! Längtar till det är väder att använda dem :-)

    SvaraRadera
  9. Nöjd liten dam och det förstår jag. Jättesöt klänning, sitter som en smäck

    SvaraRadera
  10. Jättefint och kul med återanvändning

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!