måndag 1 november 2010

Nya tyger

Oj vad jag har fått många nya tyger nu! Dels köpta från Znok design och dels skänkta och fyndade 70 tals-påslakan. Ett i brunt med stora vita/rosa blommor med två örngott till. Ganska slitet men ändå fint. Ett vitt med stort klövermönster i grönt och rosa blommor på och ett rött och ett grön med stora vita blommor på. Likadana fast olika färg, i nyskick.
Sen har jag dessutom fått en flyttkartong med spännande tyger från 60-70 och ev 80 talet av min faster!! Vilken julafton det var att få gå igenom den! i den finnas tex tyger som min farmor köpt i Italien -65!! Å broderi"mallar" från NK som då kostade 5 kr, på linneduk. Helt underbart!!
Får inte till det med bilder men om någon är nyfiken på nåt speciellt, kanske sugen på att beställa ngt sytt i ngt tyg så fråga så fotar jag och lägger upp. =o)

2 kommentarer:

  1. Nej, men lyllos dig! Silken julafton!

    SvaraRadera
  2. Sådana där fynd kan man bara gratulera till! Jättefina tyger!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!