söndag 6 juni 2010

Dagens klänning



Denna har jag haft i huvudet nu ett tag. Dock hade jag tänkt rita den själv, men jag gjorde inte det den här gången.. Jag har använt mönster ur majnumret i Allt om handarbete. Så skönt ibland att bara få sy efter instruktioner och inte tänka själv alls!! =o))
Tyget är fyndat på tradera i vintras, då tänkt som just sommarklänning. Sen kom jag på att jag har ett liknade med hibiskusmönster med vita blommor på blå botten.. Kul!! 3 meter eller så tror jag..

Jag ska byta mönster med Cilla som skriver "liten zumo"! Kul kul! vi byter singoalla mot muddbrallor! Visst kan jag rita själv också, men jag gillar hennes brallor jättemkt och ibland är det skönt att få ett färdigt mönster!!

Sen är det en bild på veckans tygfynd! Tvättat och uthängt, nästan allt. Det fattas ett par jeans, en linnekjol och tyget som den blå singoallan är sydd i ett par inlägg längre ner. Allt för 0 kr!! Härligt!

Var på loppis idag i hopp om att hitta mer tyg, men icke! För höga priser just där och då, plus att det inte fanns tillräckligt av det enda tyget jag ville ha..(80 kr för ett par gardiner!! på loppis!!)

Ska länka till Mysigt design då man kan tävla om en Mei-Tai, docksele hos dom!! Kika in!

1 kommentar:

  1. Åh, enda en fin kjole!
    Og så deilig med alle de nye stoffene som henger til tørk i solen.

    Legger deg i min bloggliste nå, så jeg kan følge med på alt det fine du lager:)

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!