tisdag 16 oktober 2012

Syskonmatchat i klöver

Oftast så syr jag till andra men emellanåt får mina barn också något fint att ha på sig. 
Här är två av dom i röda klöverklänningar. Dom älskar syskonmatchning så har storasyster valt tyg så ska lillasyster ha likadant! Storasyster har dock fått en glittrig häst påstruken på sin klänning till lillasysters förtret. ;o)

Mönster eget och storlekarna är ca 128 och 110. Modellen är en raglan så det går att växa ordentligt utan att klänningen blir för liten. Det är en kort kort mudd i ändarna på dom vida ärmarna så man slipper att dom åker ner över handen hela tiden.
Tyget är från Ohlssons tyger och är i så mysig kvalitet! Jag är ju en stor gillare av tex Znok, JNY, Kemeleont och Liandlo annars men Ohlssons har faktiskt också fina prisvärda tyger har jag märkt. =o)







6 kommentarer:

  1. fina klänningar, och fina tjejer!
    Gillar cokså det där klövertyget massor!

    SvaraRadera
  2. Så fina! Man blir ju glad när man ser dem... :-)

    SvaraRadera
  3. Fina klänningar och fina tjejer! Syskonmatchning är roligt tycker jag med.

    SvaraRadera
  4. Jättesöta klänningar på fantastiska fina flickor!

    SvaraRadera
  5. Så underbart fina! Jag älskar rött på mina flickor :-)

    Det blev inga stuvar för mig heller på Syfestivalen. Jag insåg redan innan att jag inte skulle hinna fram innan de var slut så jag gick i lugn och ro till LG Sömnad och anmälde mig till deras workshop. Var jättekul att sy trosorna och få tips och hjälp :-)

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina tjejer i så fina klänningar!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!