måndag 8 oktober 2012

Pillsnuttis, nappband och coola retrobyxor mm

Lite sytt igen..

En pillsnuttis i Lilofants paraplyflygare och bilar från Ohlssons tyger. Älskar kvaliteten på bilarna!!
Banden kommer från Malta via mina föräldrar. =o)
Denna är på väg till ny ägare eftersom jag kan sy dom på beställning i valfritt tyg.

Nappband för nappar med ring. Den knäpps fast med tryckknappen istället för att ha en silikonhållare. Bandet kommer från Znok och det är sytt dubbelt eftersom det är vävt. 60 kr+frakt
Det andra bandet här bredvid sydde jag för att jaf var så nyfiken på hur den kombinationen skulle se ut och det blev ju så coolt!!! I lööv it!! Finns att köpa för 45 kr+ frakt



Ett par fodrade retrobyxor i LEGO tyg från 70 el 80 talet fyndat på tradera för länge sen. Det har liksom bara väntat på art få bli något. Och så plötsligt slog inspirationen till och jag insåg att det skulle bli ett par byxor. Detaljer som stickningar i limegrönt, en ficka med röd knapp och fuskgylf har dom fått också. 
Dom finns i "shoppen", och storleken är 80 cl.


Annars har jag en amningstopp i min modell Spirea i isblå jersey utklippt, en grafitgrå Spirea klänning i velour(inte amningsmodell). Ett par klänningar till mina stora barn är också utklippta.
Spireorna hamnar i "shoppen" när dom är klara.

2 kommentarer:

  1. Jättefina saker, och lego-byxorna är hur coola som helst!!!! Tufft med den lilla fickan!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också byxorna. Superfina!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!