tisdag 7 augusti 2012

Amningsklänning igen

Nu i min ena favoritmodell, eget mönster ritat efter mina mått. Tyget är från Ohlssons tyger och höll tyvärr inte riktigt bra för första tvätten för det svarta ser tvättat ut och färgerna blev lite skadade av det svarta som fällde. Men det får duga..

Det är en boob-öppning, dvs omlott, där det ytterska lagret går att dra upp över bysten och det inre dras ner. Det är resår i båda lagrena så inget glapp ska uppstå vid töjning av tyget. Rullfåll nertill, den här gången med bara en nål(tre trådar) som sig bör och vips blev det som det skulle se ut! Första gången jag gör en riktigt lyckad rullfåll!! Jiihoo!!

Det jag klurar på är om jag kan göra den lite tantiga klänningen bättre med ett svart eller färgglatt brett bälte under bysten.. ?! Vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. tycker inte alls att den är tantig, utan jättesnygg...! Men ett brett bälte kunde väl vara roligt att variera med! :-)
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Din klänning blev jätte fin, har det tyget i gömmorna, kanske skulle bli något till mig. MT är jätte lätt att sy, lite pill innan man får till alla delar och det går åt mycket tyg, men när man väl gjort det är sömnaden inga större problem.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte inte heller att den blev tantig. Härligt att du kan få sy lite igen. Hur går det med lilla damen att sova i sin säng ?

    Ha det så gott / kramar

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt roligt med eget mönster som passar!
    superfin!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!