tisdag 22 februari 2011

Babyjeans







Detta tyget kommer från en kollegas mamma. Det skulle ursprungligen att ha sytts till klänning, det köptes genom Ica som en "byggsats" med utklippta delar. Jag fick det för att mamman önskade att något skulle sys av det istället för att det bara låg på hyllan och min kollega tänkte då på mig. Tack Kerstin! =o)
Materialet är vit denim och jag tänkte såklart på ett par jeans. Dom är dekorerade med en fuskgyld, stickningar på alla sömmar för att det inte ska skava på små bebbe-ben( lovar att det var pyssligt att sticka ner innerbenssömmen då benen är i ett stycke.. ) och en ficka bak i ett Lego-tyg, påslakan från 70-nånting, som jag köpte på tradera.
Mudden kommer från Stoff och Stil. Storleken är ca 62 cl. Mönstret är eget. Vet inte vem som ska ha dom här så dom får ligga på hyllan ett tag.

Första bilden är ett försök att använda Photoshop men jag är helt värdlös på det tyvärr.. Så jag får leva med att ha vanliga foton istället.. ;o)

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bebisjeans. Såna små kan man ju ha vitt på, så länge de inte kryper runt eller springer.

    Ett litet förslag på att klippa ut bilden ( är ju själv bara nybörjare ) lägg plagget på en mörk bakgrund så blir det lättare att redigera och klippa ut den. Mörka plagg lägger jag på ljus bakgrund

    SvaraRadera
  2. Mörkbackgrund det skulle jag oxå tipsa, och jeansen är bara för ljuvliga, kram!

    SvaraRadera
  3. Testat Gimp ännu? Håller med tjejerna..men ja har aldrig dytt helvitt så än så länge har jag kört vitt lakan till allt och sen gjort som min turtorial visar... Alltid smart att göra så mycket mef fotot när man tar det... Alltså innan redigeringen.. Så slipper de se utklippt ut. Lycka till!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!