fredag 17 september 2010

Äntligen är den röda Spirean verklighet!


Ja, det har tagit mig säkert 2-3 veckor att slutföra denna, phu...

men nu är den klar!! jiihoo!! Det är så skönt när nåt är färdigt äntligen! Ibland blir det flera plagg på en dag och ibland är det supersegt.


Bilden är tagen med lite festligare accesoarer för att visa att visst är velour mysigt och skönt, men det är riktigt snyggt också!! =o)) Eller hur?!

I alla fall så är den sydd i hallonröd velour från Olssons tyger som är jättefin och mjuk och skön! Storlek 36-40, kanske mer åt 38-40 än 36 beroende på hur stor byst man har. Jag har 36 i klänningar och toppar upptill och denna är rymlig även om det inte syns så bra på kort. Dock är jag INTE smal om midjan och magen men modellen är så bra för det syns ju inte om man går och drar på en "eftergraviditets"mage.. ;o)

Den hamnar i shoppen för 575 kr.

Den ska snart få en efterföljare i grafitgrå velour från JNY som ligger i tumlaren nu. Kul att sy med lång ärm nu känner jag.


Ha en skön (sy)helg allihop!!

17 kommentarer:

  1. Verkligen snygg! En sån skulle man kanske sy till jul?!:)

    SvaraRadera
  2. Helläcker i en snygg röd kulör!

    SvaraRadera
  3. Supersnygg! Och vilken pingla den sitter på.. :-)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Den röda nyansen verkar ursnygg!

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg! Vad kul med velour, blir ett helt annat intryck än den du sydde i chambrey. Gillar modellen, den verkar smickrande för de flesta figurer! :)

    SvaraRadera
  6. Hej
    Lapptäcket med snirkliga blommor är så mycket finare i verkligheten. Bibbi är verkligen grym på leveranser, just när man behöver nåt speciellt så vips nästa dag har man det. Tråden beställde jag samtidigt som min overlock, det var ju så typiskt att den inte kom med i samma paket.

    SvaraRadera
  7. Snygg och mysig på samma gång!

    SvaraRadera
  8. Väldigt fin klänning, och visst kan man som vuxen ha velour.Jättefin klänning

    SvaraRadera
  9. SÅ HIMLA SNYGG!! jag vill också sy till vuxna men törs inte...

    SvaraRadera
  10. Tjusigt värre.Det är bra med modeller som trollar bort vissa delar på kroppen. Du är superläcker i den klänningen. Ska bli kul att se den med lång ärm oxå ...
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  11. Tack snälla för alla fina kommentarer! ni gör det verkligen värt att fortsätta sy fast det är segt ibland. =o)

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du hänger med på utmaningen!
    Jag lägger till dig på listan så det blir lätt för alla att hitta dig:)
    Sen måste jag också få säja:
    Wow, wow,wow vilken snygg klänning!!! och riktigt skön ser den också ut att vara:) Jag kan tänka mig att den även kommer att göra sig väligt bra i grafitgrått:)

    SvaraRadera
  13. Ursnygg!!!! Du är en hejare på vuxenklänningar!! Ser fram emot den grå! :-)

    SvaraRadera
  14. Oj, så lekker! Skikkelig fin:)

    SvaraRadera
  15. MUMS, utan ord!, så himla snyggt, jag vill ha!

    SvaraRadera
  16. Underbar klänning, en riktig färg klick!/Åsa

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!