lördag 30 juni 2012

Inget sytt men sjalfrågor

Jag har blivit lycklig ägare till denna fina sjalen. En Wrapsody Bali stretch Rowan är det som lillan sitter så gott i.
Men jag har lite frågor eftersom jag är fullständig nybörjare på området. Jag vill inte bära i grodposition för det klämmer ihop hennes fötter så dant och hon gillar inte det. Så jag har provat att ha det som på bilden. Är det ok, nån sjalvan som vet det? Såklart kan fötterna vara innanför smokingbältet men jag visar såhär för att det ska synas hur hon sitter. Hon gillar detta i vilket fall så jag vill bara veta att det är ergonomiskt riktigt för henne.
Sen vill jag veta vad knytningen kallas på svenska. Pocket heter den på engelska i vilket fall, enligt intruktionsvideon.



Hjälp!! =o))

3 kommentarer:

  1. Vilken fin!

    Jag är inte något proffs men jag tror absolut att hon sitter korrekt med benen. Jag har burit både M och lille A så hela tiden efter att ha tittat på bilder på sjalbarn.se. De ska sitta med benen som i ett M vilket din lilla ser ut att göra. (När det är varmt ute brukar jag dra upp smockingbältet så att det sitter som du visar på bilden.)

    Om du inte varit inne på sjalbarn.se redan så är det ett tips, där finns massa kunnigt och trevligt folk.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att du provat sjal till din lilla. Det var en verkligt fin sjal dessutom. Nu har du många roliga syprojekt framför dig :-)
    Ringsjalar och MeiTais är roliga att sy och kan bli så otroligt vackra om man lägger ner lite energi på dem.

    Jag tycker att hon sitter jättebra på bilden. förstår inte riktigt vad du funderar över faktiskt. Det viktiga med grodpositionen är ju att barnet sitter med höfterna brett isär (vilket de alltid gör i sjal, utom möjligen om man skulle få för sig att bära med barnet utåtvänt) och att man drar upp knäna på barnet. För att det skall bli bekvämt för barn och bärare är det bra att bre ut tyget i krysset ordentligt från knä till knä.

    Knytningen skulle jag kalla omslutet kryss. Eller bara omslutet men den kan ha flera namn. Du har ju redan blivit tipsad om sjalbarn.se men det är en sida jag också rekommenderar.

    SvaraRadera
  3. Ser jättebra ut!!!
    Så himla mysigt!

    SvaraRadera

Säg hej eller säg något om det jag gör, jag blir så himla glad för en kommentar! Era ord är guld värda!